A Google Trends használata marketing feladatokhoz
A Google Trends a Google egyik ingyenes szolgáltatása. Segítségével olyan keresési kifejezéseket lehet megtalálni, melyek jelenleg népszerűek a keresőben, valamint arról is lehet statisztikákat találni, hogy az egyes keresési kifejezések népszerűsége időben és földrajzi helyenként hogyan változik. Általában a Google Trends a marketing szakemberek kedvelt programja, nézzük meg, hogy mire szokták használni az itt megtalálható adatokat.
A Google Trends az egyik legjobb segítség a fizetett hirdetésekhez. Mivel mutatja azt is, hogy az adott időszakban mire keresnek az emberek, így könnyen meg lehet oldani, hogy mindig az éppen aktuális témában tudjunk hirdetni. Ez különösen akkor jó, ha egy nem várt kifejezést, témát kapnak fel az embere, a Trends figyelésével gyorsan lehet rá reagálni, és már a konkurencia előtt el lehet kezdeni a hirdetéseket.
A Trends segítségével az általánosan népszerű témákkal is képben lehet lenni, és ezeket is lehet a hirdetésekhez, marketing kampányokhoz használni. A legjobb reklámok, hirdetések úgyis azok szoktak lenni, melyek az aktualitásokat is beleveszik a mondanivalójukba.
Az online marketing másik fontos részét a keresőoptimalizálás jelenti. A SEO-hoz is ismerni kell azokat a kifejezéseket, melyek népszerűek az emberek körében, és ezek köré kell tartalmakat építeni. Különösen szezonális kifejezések esetén előnyös ez, vagy olyan új keresési kifejezés esetén, amelynél még nem áll rendelkezésre éves statisztika, és a közelmúlt alapján kell a népszerűségét meghatározni.