Mitől lesz jó egy logó?
Legyen szó cégről, weboldalról, webáruházról, az egyik legfontosabb elem mindhárom esetben a logó. A mindennapok során már szinte észre sem vesszük, hogy logókkal vagyunk körülvéve, bárhova is nézünk, bármit is veszünk, mindenhol saját, egyéni logókkal találkozhatunk. Nem véletlenül, ugyanis a a jó logó rendkívül sokat számít egy vállalkozás sikerében.
Nagyon fontos jellemzője a jó logónak, hogy könnyedén megjegyezhető. Az ismert logókat az emberek felismerik, céghez tudják kötni, sőt, a legismertebbekre a fordított is igaz, meglátják, meghallják a cég nevét, és el tudják mondani, hogy milyen logóval rendelkezik. Ha ezt sikerült elérni céged, weboldalad logójával, akkor nyert ügyed van.
Ha azt szeretnéd, hogy a céged logójáról mindenkinek a te céged jusson eszébe, akkor egyedi, eredeti logóra van szükség. Ne hasonlítson a te logót másokéra, ne legyen másik logóval összekeverhető. Pont emiatt nem érdemes sablon logót használni, vagy azt kérni, hogy a céged logó tervezése egy másik cég, akár a konkurencia logója mintájára történjen meg.
Az egyediség fontos tehát, viszont az is, hogy egyben egyszerű is legyen a logó. Minél egyszerűbb egy logó, annál könnyebb lesz felismerni és megjegyezni.
A megtervezett logónak minden méreten jól kell mutatni. Gyakori probléma, hogy az emberek csak kicsiben gondolkodnak, és azt nézik csak, hogy a honlapon vagy papíron jól nézzen ki. Ha sikeres lesz a logó és a cég, akkor viszont nagyban is használni kell majd a logót, pl. autó oldalán vagy hirdetőtáblákon.