Tudnivalók az online cégkivonat igénylésről

Tudnivalók az online cégkivonat igénylésrőlManapság már szinte mindent el lehet intézni online, nincs ez másképp cégkivonat igénylése esetén sem, ugyanis a megfelelő weboldalon néhány kattintással lehet cégkivonatot beszerezni, megrendelni. De hogyan is működik, mit is kell tudni a folyamatról?

Fontos, hogy olyan weboldalt kell keresni, amely rendelkezik jogosultsággal cégkivonat kibocsátására. Ha felkeresünk egy ilyet, akkor a cég adószámát vagy nevét kell megadni, és ki tudjuk választani, milyen típusú cégkivonatot szeretnénk igényelni.

A két legnépszerűbb típus az elektronikus cégkivonat és a közhiteles cégkivonat lesznek. Az elektronikus dokumentumot a sikeres fizetést követően azonnal megkapjuk a megadott e-mail címre, közhiteles cégkivonatot azonban csak papír alapon adnak ki. Ha ilyenre van szükségünk, igényelni tudunk online, de azt a postás vagy a futár fogja kiszállítani.

Mivel céges dokumentumról van szó, így a legtöbb esetben számlára lesz szüksége az igénylőnek. Nincs gond, ugyanis a számlát a sikeres fizetést követően e-mailben küldi a szolgáltató.

Cégkivonatot nem csak magyarul, hanem angol, német és francia nyelven is igényelhetünk. Fontos megjegyezni azonban, hogy ha külföldön szeretnénk felhasználni a dokumentumot, akkor nem elég az idegen nyelvű cégkivonat, hanem ún. Apostille cégkivonatra lesz szükségünk. Ez egy különálló típus, ami kifejezetten külföldi felhasználásra való.

Fizetési lehetőségként bankkártyás fizetés és előreutalás áll rendelkezésünkre, utánvétes fizetés nincs, ugyanis csak a sikeres fizetést követően állítják ki a dokumentumot a szolgáltatók.